Verdens største cykelnation er Holland, men Danmark kommer ind på en flot andenplads. Men hvorfor køber så mange danskere egentlig en ladcykel? I Danmark cykler 48% af befolkningen mere en 3 gange om ugen og grunden til dette er bla. God cykel infrastruktur såsom et godt cykelstisystem og fokus på cykelparkering i de større byer.
København, Frederiksberg og Amager er de steder i Danmark hvor der cykles mest og der pasere cirka 40.000 cykler over Dronning Louises bro i København hver dag som gør det til en af de travleste cykelstier i verden.
Mange køber en ladcykel da det udover at være et klimavenlig transportmiddel også løser den enkelte families transport udfordringer som de står op til hver dag. Ingen udgifter til benzin, forsikringer, vægtafgift og parkeringsbøder samt lange trafikkøer. Mange vælger at købe en ladcykel som et alternativ til en bil nummer 2 da den hurtigt kan komme frem i trafikken og have plads til bagage, indkøbsposer og børn. Yderligere giver den en god form for motion uanset om den er med elmotor eller uden.
Mange børn oplever denne form for transport som noget helt særligt og de fleste børn elsker at bliver kørt rundt med da de føler at de er en del af transporten fremfor at blive sat om på bagsædet af en bil. En ladcykel giver også mulighed for at forældre kan tale med børnene under transporten da dette kan være vanskeligt i en traditionel cykel trailer eller cykelstol. Det giver lidt mere kvalitetstid i en ellers travl hverdag.
TILBEHØR
Frisk din ladcykel op med et par flotte hynder
Personliggør din ladcykel med et par DELUXE hynder i en tyk og super lækker kvalitet.
Hynderne tilkøbes under selve ladcyklen og du kan selv vælge farven.